З 1 січня 2027 року зміняться розміри державної соціальної допомоги для дітей з інвалідністю та повнолітніх осіб з інвалідністю з дитинства.
Зміни передбачені Законом України №4955-IX, який Президент України підписав 15 вересня 2026 року.
Допомога дітям з інвалідністю
Базова величина з 2027 року становитиме не менше 4 000 грн.
Відповідно, щомісячна державна соціальна допомога становитиме:
8 000 грн — дитині з інвалідністю;
12 000 грн — якщо додатково встановлено потребу в догляді за висновком ЛКК;
16 000 грн — дитині з інвалідністю підгрупи А.
Окремо передбачена надбавка на догляд:
не менше 4 000 грн — за наявності підтвердженої потреби в догляді;
не менше 8 000 грн — для дитини з інвалідністю підгрупи А.
Для дітей, інвалідність яких пов’язана з пораненням або іншим ушкодженням здоров’я внаслідок вибухонебезпечних предметів, основна державна соціальна допомога додатково збільшуватиметься на 50%.
Особи з інвалідністю з дитинства
Для повнолітніх громадян передбачені такі розміри:
І група — не менше 8 000 грн;
ІІ група — не менше 4 000 грн;
ІІІ група — не менше 3 000 грн.
Для осіб з інвалідністю І групи також передбачена надбавка на догляд:
підгрупа А — ще 8 000 грн, тобто загалом не менше 16 000 грн;
підгрупа Б — ще 4 000 грн, тобто загалом не менше 12 000 грн.
Для одиноких осіб з інвалідністю з дитинства ІІ та ІІІ груп, яким офіційно встановлено потребу в постійному догляді, передбачена надбавка не менше 3 000 грн.
Таким чином, загальна щомісячна підтримка для них становитиме:
ІІ група — не менше 7 000 грн;
ІІІ група — не менше 6 000 грн.
Важливо: перерахунок надбавок на догляд, які були призначені до набрання чинності законом, проводитиметься автоматично, без додаткового звернення отримувача.
Нові правила мають запрацювати з 1 січня 2027 року.