Новини

Нові правила військового збору

Виктор
🕒 2 хв читання
Нові правила військового збору

Нові правила військового збору: скільки доведеться платити у січні розкаже СОЦІАЛЬНИЙ ЦЕНТР 

 

Детальніше про військовий збір

Скільки тепер доведеться платити починаючи з січня та як це вдарить по гаманцю. Про це та інші деталі розкажемо у статті.

З січня 2025 року для фізичних осіб-підприємців (ФОПів) в Україні запроваджено військовий збір.

Це рішення стосується підприємців усіх груп оподаткування, а також впливає на оподаткування доходів фізичних осіб.

Що зміниться для ФОПів?

Для ФОПів 1, 2 та 4 груп ставка збору становитиме 10% від мінімальної заробітної плати. У 2025 році це 800 грн щомісяця, адже мінімальна зарплата визначена на рівні 8 000 грн.

Для ФОПів 3 групи передбачено 1% від обороту за результатами першого кварталу.

Що змінюється для фізичних осіб? 

Доходи, задекларовані у річній декларації за 2024 рік, оподатковуватимуться військовим збором за ставкою 1,5%.

З 1 січня 2025 року ставка зросте до 5% для інших доходів, за винятком операцій із майном або спадщиною — вони залишаються під 5%-м податком.

Що залишиться без змін? 

Не оподатковуються соціальні виплати, пенсії, стипендії, доходи від ОВДП (включно з військовими облігаціями).

Для військовослужбовців та працівників силових структур ставка залишається на рівні 1,5%.

Закон, ухвалений у жовтні та підписаний Президентом наприкінці листопада 2024 року, дав змогу підприємцям підготуватися до нових умов. Такі зміни спрямовані на посилення фінансової підтримки держави в умовах війни.

Важливо пам’ятати, що ці заходи впроваджено як необхідність, продиктована війною, розв’язаною росією. Адже тільки згуртованість українців та підтримка нашої армії дозволять здобути перемогу та зберегти нашу незалежність.